+48 718 808 324
         +46 762 820 774
Jak śledzić przesyłkę?

Data dodania: 2020-10-05


Jak śledzić przesyłkę? Zacznij od sprawdzenia jej numeru identyfikacyjnego.

Chcesz skorzystać z narzędzia do monitoringu? W takim razie będziesz potrzebował specjalnego numeru
identyfikacyjnego (trackingowego). Jest on unikalny dla każdej paczki. Zależnie od firmy kurierskiej, może
być generowany już w momencie przygotowania zlecenia lub w dniu odbioru przesyłki od klienta. Sposób
jego uzyskania zależny jest od tego, czy jesteś nadawcą paczki, czy jej adresatem. Osoby wysyłające znajdą go między innymi:

  • w potwierdzeniu nadania,
  • na etykiecie adresowej naklejanej na paczkę,
  • w wiadomości e-mail (ewentualnie wysłanej na telefon) z potwierdzeniem planowanego odbioru przesyłki.


Jako adresat możesz natomiast otrzymać numer do monitoringu:

  • bezpośrednio od nadawcy,
  • z wiadomości wysyłanej przez system firmy kurierskiej w momencie odbioru paczki od nadawcy (SMS lub e-mail),
  • z systemu e-commerce (dotyczy to osób robiących zakupy w sklepach internetowych – informacje te dostępne są w historii zamówień po zalogowaniu się na konto klienta).



Masz już numer trackingowy? Śledź paczkę bez wychodzenia z domu.

Aby śledzić swoją przesyłkę, jej status oraz aktualną lokalizację, nie musisz dzwonić do firmy kurierskiej.
Możesz to zrobić wygodnie bez wychodzenia z domu, korzystając z prostego narzędzia online. Znajdziesz je między innymi na naszej stronie internetowej (https://www.shipplace.pl/). Wystarczy wpisać, a następnie zatwierdzić numer trackingowy. Oczywiście możesz również skorzystać z narzędzia na witrynie konkretnego kuriera.
Pamiętaj, że monitoring nie jest dostępny natychmiast po tym, jak przesyłka zostanie odebrana od nadawcy. Zazwyczaj pierwsze jej skanowanie wykonuje się dopiero w momencie przyjęcia w oddziale, a więc na koniec dnia pracy kuriera. Oprócz tego aktualizacja statusów nie jest prowadzona w czasie rzeczywistym. Jeśli paczka dotrze na sortownię, informacja o tym może pojawić się w systemie z kilkugodzinnym opóźnieniem. Miej również świadomość tego, że kurierzy nie pracują w weekendy i święta. W tych dniach status śledzonej przesyłki na pewno nie ulegnie zmianie.



Co oznaczają statusy wyświetlane w systemie monitoringu paczki?

Gdy zdecydujesz się skorzystać z narzędzia do śledzenia przesyłki, Twoim oczom ukaże się lista jej
statusów. Komunikaty te nie zawsze muszą być zrozumiałe, dlatego poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie
objaśnienie tych najważniejszych. Ich forma jest zazwyczaj podobna niezależnie od tego, z jakiej firmy
kurierskiej usług zdecydujesz się skorzystać. Statusy te to:

  • przyjęto zlecenie – oznacza wygenerowanie listu przewozowego,
  • przesyłka została odebrana – kurier był u nadawcy,
  • przyjęta w filii/oddziale – ten komunikat może pojawiać się kilkukrotnie, gdy paczka wędruje
    pomiędzy sortowniami,
  • gotowa do doręczenia – przesyłka dotarła do oddziału, z którego będzie już wysłana do odbiorcy,
  • w doręczeniu – paczka odebrana przez kuriera (zazwyczaj oznacza to, że jeszcze tego samego dnia trafi do adresata),
  • doręczono – status pojawia się, gdy adresat przyjmie paczkę.

 

Monitoring przesyłek – korzystaj z uniwersalnego narzędzia!

Jak widzisz, opcja ta jest bardzo przydatna, a do tego korzystanie z niej nie powinno Ci sprawić żadnego
problemu. Jeśli często nadajesz przesyłki w różnych firmach kurierskich, już dziś odwiedź stronę
internetową ShipPlace. Śledź paczkę korzystając z uniwersalnego narzędzia! U nas możesz również
niedrogo i bez wychodzenia z domu przygotować zlecenie wysyłki (https://www.shipplace.pl/zamowkuriera) – zrób to już dziś!





Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania (link). Informacje o zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x