+48 718 808 324
         +46 762 820 774
Jak otworzyć punkt kurierski?

Data dodania: 2020-09-07


Czym jest i jak działa punkt kurierski?

Punkt kurierski to miejsce, w którym klient może nadać przesyłkę w cenie korzystniejszej niż bezpośrednio w firmie kurierskiej. Jest to możliwe dzięki temu, że właściciel punktu współpracuje z brokerem kurierskim. Ten z kolei w skali miesiąca nadaje tysiące, jeżeli nie miliony paczek, a to powoduje, że otrzymuje on lepszą ofertę cenową od przewoźnika. 

Pojawienie się na mapie miasta punktu kurierskiego jest też korzystne dla klientów. Nadawanie przesyłek w punktach kurierskich jest wygodne i szybkie. Zamiast oczekiwać na przyjazd kuriera, klient może w drodze do pracy czy na uczelnię nadać paczkę w sklepie, w którym codziennie robi zakupy. 

Ze względu na konkurencyjne ceny z punktami kurierskimi chętnie współpracują klienci biznesowi, np. właściciele sklepów internetowych.



Czy punkt kurierski to dobry i przyszłościowy biznes?

Zapotrzebowanie na usługi kurierskie wciąż rośnie. Powodem jest przede wszystkim rozwijająca się branża e-commerce. Potwierdzają to liczby. Z raportu „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 do 2023 r.” wynika, że w 2018 r. operatorzy KEP obsłużyli ponad 476 mln paczek. W stosunku do 2014 r. wzrost wyniósł 14 proc. Również prognozy na kolejne lata są optymistyczne – eksperci szacują, że w 2023 r. operatorzy KEP obsłużą nawet 850 mln przesyłek.

Ponieważ z roku na rok nadawanych jest coraz więcej paczek, otwarcie punktu kurierskiego może być biznesem przynoszącym wymierne zyski. Współpraca z brokerem kurierskim oznacza, że nie musisz podpisywać osobnych umów z firmami kurierskimi. Broker nie wymaga też deklaracji ilościowych – warunki współpracy nie przewidują minimalnej liczby nadawanych paczek.

 

Jak otworzyć punkt kurierski krok po kroku?

Jeżeli prowadzisz już działalność gospodarczą, otwarcie punktu kurierskiego wymaga zaledwie kilku czynności:

  • skontaktowania się z przedstawicielami ShipPlace – w ten sposób otrzymasz informacje o zasadach współpracy,
  • przejścia szkolenia – w jego ramach dowiesz się m.in. jak obsługiwać program do nadawania przesyłek,
  • podpisania umowy – nie musisz obawiać się „haczyków” czy niejasnych zapisów, gdyż ShipPlace oferuje przejrzyste zasady współpracy. 

Po podpisaniu umowy będziesz oficjalnie prowadził punkt kurierski. Zastanawiasz się, jak długo trwają formalności? Są one ograniczone do minimum. Najczęściej przy sprawnej komunikacji wystarczy zaledwie kilka dni, abyś mógł rozpocząć prowadzenie punktu kurierskiego.

Pamiętaj, że aby otworzyć punkt kurierski, wcale nie musisz być właścicielem lokalu, w którym prowadzisz już biznes. Wystarczy, że masz umowę, np. użyczenia czy dzierżawy.

 

Ile kosztuje otwarcie punktu kurierskiego?

Zakładając punkt kurierski, nie musisz obawiać się żadnych dodatkowych opłat, np. licencyjnych czy wpisowych. Jedyne koszty, jakie poniesiesz, będą wynikać z zakupu komputera i drukarki. Biznes w postaci punktu kurierskiego jest biznesem niskokosztowym – potrzebujesz zaledwie kilku rzeczy, aby prowadzić tę działalność.

ShipPlace zapewni Ci niezbędne szkolenie, dostęp do know-how i fachowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia punktu kurierskiego a także miare i wagę oraz wizytówki, ulotki i banery reklamowe. Partnerskie podejście to gwarancja obopólnego zadowolenia.

 

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby otworzyć punkt kurierski?

Aby otworzyć punkt kurierski, będziesz musiał spełnić kilka wymagań. Przede wszystkim musisz prowadzić działalność gospodarczą. Elementy wyposażenia punktu kurierskiego to:

  • komputer – (bez względu na system operacyjny) z dostępem do internetu – będziesz go potrzebować, aby wprowadzać nadawane przez klientów przesyłki do systemu brokera kurierskiego,
  • drukarka – jest niezbędna do drukowania etykiet oraz listów przewozowych,
  • miara i waga – są niezbędne do ustalenia wymiarów i wagi paczki, aby prawidłowo wyliczyć opłatę za jej nadanie,
  • miejsce na przesyłki – punkt kurierski musi posiadać miejsce na składowanie nadawanych codziennie przez klientów paczek; zalecana wielkość magazynu (zaplecza) to od 10 do 20 mkw.

Wymagania do otwarcia punktu kurierskiego są zatem minimalne. Jeżeli już prowadzisz sklep czy punkt usługowy, nie powinieneś mieć problemu z ich spełnieniem.

 

Jakie korzyści płyną z prowadzenia punktu kurierskiego?

Punkt kurierski może być zarówno podstawową działalnością, jak i dodatkiem do już prowadzonego biznesu. Współpracując z brokerem kurierskim ShipPlace, możesz liczyć na szereg korzyści. To przede wszystkim:

  • dodatkowy dochód – zależny jest on jedynie od tego, ile przesyłek w skali miesiąca nadadzą w Twoim punkcie klienci,
  • zwiększone zainteresowanie Twoim biznesem – klienci odwiedzający Twój punkt kurierski mogą u Ciebie zrobić zakupy lub umówić się na skorzystanie z Twoich usług, 
  • reklama – otrzymasz niezbędne materiały reklamowe, dzięki którym wyróżnisz swój punkt i w ten sposób dotrzesz do potencjalnych klientów.

Jeżeli prowadzisz już działalność gospodarczą, nie musisz obawiać się wyższych kosztów – nie będziesz płacił np. dodatkowych składek ZUS. Wystarczy tylko spełnić formalności w postaci zgłoszenia zmiany kodów PKD firmy.

 

Ile można zarobić, prowadząc punkt kurierski?

W branży kurierskiej zarobek jest ściśle powiązany z liczbą nadanych przesyłek. Im więcej paczek za Twoim pośrednictwem wyślą klienci, tym więcej zarobisz. Ta zasada działa też w przypadku brokerów kurierskich. Nawiązując współpracę z ShipPlace, możesz liczyć na korzystne ceny. Jednocześnie sam możesz ustalić marżę i w ten sposób skutecznie konkurować z innymi punktami kurierskimi. Partnerzy ShipPlace zarabiają od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

Chcesz zwiększyć swoje zarobki, prowadząc punkt kurierski? Jest kilka sposobów, dzięki którym Twoje obroty mogą być wyższe z miesiąca na miesiąc – to:

  • atrakcyjna lokalizacja – w przypadku punktów kurierskich ma ona duże znaczenie; jeżeli działasz w popularnej okolicy, Twoje szanse na dodatkowy zarobek rosną,
  • prowadzenie działań marketingowych – poinformuj lokalną społeczność o otwarciu punktu kurierskiego za pośrednictwem np. mediów społecznościowych,
  • nawiązanie współpracy z klientami biznesowymi – to właśnie klienci biznesowi są kluczem do coraz wyższych zarobków.

Chcesz wiedzieć, jaki potencjał ma lokalizacja, w której już prowadzisz biznes? Skontaktuj się z przedstawicielami ShipPlace, a otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie.

 

Jak wygląda współpraca z brokerem kurierskim?

ShipPlace stawia na proste reguły współpracy, a każdego właściciela punktu kurierskiego traktuje jak partnera biznesowego. Po podpisaniu umowy, będziesz musiał jedynie:

  • przyjmować paczki od klientów – do Twoich obowiązków będzie należało naliczenie i pobranie opłaty za przesyłkę oraz wydanie klientowi potwierdzenia jej nadania,
  • wydawać paczki kurierowi – paczki będą regularnie odbierane z Twojego punktu kurierskiego przez firmy kurierskie.

Do momentu odbioru przesyłek przez kuriera będziesz odpowiadał za wszystkie nadawane przez klientów paczki. Z tego względu powinny one być składowane w miejscu niedostępnym dla osób trzecich, np. na zapleczu Twojego sklepu czy punktu usługowego.

 

Czy prowadzenie punktu kurierskiego jest skomplikowane?

Nie. Program do nadawania paczek jest intuicyjny w obsłudze. Nie musisz też uczyć się na pamięć cennika przesyłek kurierskich. Opłata za nadanie paczki zostanie wyliczona automatycznie przez system po określeniu jej wymiarów.

Nawiązując współpracę z ShipPlace, przejdziesz szkolenie i otrzymasz materiały do nauki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że początki nigdy nie są proste, dlatego nie zostawimy Cię bez pomocy. Otrzymasz od nas wsparcie merytoryczne na każdym etapie prowadzenia punktu kurierskiego. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz.

 

 





Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania (link). Informacje o zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x