+48 718 808 324
         +46 762 820 774
Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę?

Data dodania: 2020-07-23


W jakich godzinach są realizowane dostawy przesyłek?

Wiele osób zastanawia się, w jakich godzinach może spodziewać się kuriera. Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Większość firm zajmuje się dostawą paczek od wczesnego rana do późnego wieczora w dni robocze.

Choć dostawcy nie mają takiego obowiązku, to zazwyczaj dzwonią do adresata przed przyjazdem do niego. Podczas takiej rozmowy możesz ustalić dogodną godzinę, w której odbierzesz przesyłkę.

Oczywiście zawsze jest ryzyko, że kurier przyjedzie z paczką akurat wtedy, gdy nie będzie Cię w domu. Nie musisz się wtedy denerwować – na pewno podejmie kolejną próbę dostawy.



Ile razy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę?

Większość firm kurierskich, w tym DPD, DHL i InPost, podejmuje dwie próby doręczenia paczki. Gdy nie uda się za pierwszym razem, dostawca zjawi się ponownie kolejnego dnia roboczego. Oznacza to, że jeśli przesyłki nie przyjąłeś w piątek, niestety poczekasz na nią do poniedziałku.

W takich przypadkach zawsze zostaniesz poinformowany o tym, że kurier nie zastał Cię w domu. Otrzymasz SMS-a, w którym powinna znaleźć się informacja o tym, kiedy będzie podjęta kolejna próba doręczenia.

 

Kurier nie zastał mnie w domu dwukrotnie – co wtedy dzieje się z paczką?

Dwie nieudane próby dostarczenia nadal nie skutkują zwrotem przesyłki do nadawcy. W takiej sytuacji
kurier zostawi ją w najbliższym punkcie odbioru lub obsługi klienta (zależnie od firmy). Na pewno
dostaniesz wiadomość SMS, w której znajdziesz informację o tym, gdzie możesz się po nią zgłosić. To, ile
będzie tam na Ciebie czekać, zależy od wewnętrznej polityki firmy. Może to być na przykład:

  • do 3 dni roboczych w InPost (odbiór w najbliższym oddziale lub tzw. Punkcie Odbioru Paczek),
  • do 7 dni kalendarzowych w DHL (odbiór w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel),
  • do 3 dni roboczych w DPD (odbiór w lokalnym oddziale).

Dopiero po przekroczeniu jednego z powyższych terminów Twoja paczka zostanie zwrócona nadawcy.

 

Wysyłka do Paczkomatu InPost – ile jest czasu na odbiór przesyłki?

Nieco inne zasady obowiązują osoby wybierające usługę dostawy do Paczkomatu realizowaną przez InPost. Tutaj kurier nie przyjedzie bezpośrednio do Ciebie, ale do skrytki, którą wskazałeś w momencie składania zamówienia w sklepie. Pamiętaj, że punkty te są czynne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Najważniejsze zasady odbioru, które powinieneś znać, to:

  • otrzymasz wiadomość na telefon oraz adres e-mail w momencie, gdy paczka będzie dostarczona do skrytki (znajdziesz tam kod odbioru potrzebny do jej otwarcia),
  • przesyłka czeka w Paczkomacie do 48 godzin,
  • paczki niewyjęte ze skrytki trafiają do najbliższego Punktu Odbioru Paczek i czekają na odbiorcę 3 dni robocze.

Ponieważ pandemia zwiększyła zainteresowanie zakupami online, InPost ostatnio zaktualizował swoją
politykę. Obecnie przesyłki wysłane do Paczkomatów są dostarczane również w soboty (z wyjątkiem dni
ustawowo wolnych od pracy).

Pamiętaj, że możesz wydłużyć czas na wyjęcie paczki ze skrytki. Gdy zostanie Ci mniej, niż 12 godzin na
odbiór, wyślij specjalną wiadomość SMS. Możesz to zrobić tylko raz dla danej przesyłki.

 

Korzystaj z internetowych systemów śledzenia paczek

Jak widzisz, nieodebranie paczki w pierwszym dniu dostawy nie skutkuje jej zwrotem do nadawcy. Zawsze staraj się skrupulatnie śledzić przesyłkę w internetowym systemie kuriera. Jeśli zauważysz informację, że została wydana do doręczenia, możesz być prawie pewny, że trafi do Ciebie tego samego dnia. Pamiętaj także, że paczkę mogą w Twoim imieniu odebrać domownicy. Możesz także przekierować ją na inny adres, np. do swojego miejsca pracy.

 





Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania (link). Informacje o zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x