+48 718 808 324
         +46 762 820 774
FAQ

Pytania

nie tylko o termin

 

Odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z logistyką, znajdziesz poniżej.

Dzielimy się tu przydatną wiedzą i latami doświadczenia.

 

 

    O marce ShipPlace    

ShipPlace — co to za firma?

 
ShipPlace to pośrednik między Tobą a największymi kurierami na rynku. Wysyłasz zamówienie na naszej stronie, a my zajmujemy się wszystkim. Tak to działa.

 

 

Gdzie jest biuro ShipPlace?

 

Biuro ShipPlace mieści się w Szwecji. Adres to: Gyllbyvägen 10, 748 42 Örbyhus.

 

 

Jakie są godziny otwarcia?

 
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-17:00.

 

 

Czy to firma polska, czy szwedzka?

 
ShipPlace to firma, której siedziba znajduje się w Szwecji, ale działamy swobodnie w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszym dorobku i wiarygodności, wystarczy do nas zadzwonić +48 717 106 969. Będzie nam bardzo miło porozmawiać i odpowiedzieć na wszelkie pytania.

 

    Konto klienta

Jak założyć konto w ShipPlace?

 
Do założenia konta prywatnego podajesz tylko imię, nazwisko, adres, e-mail i telefon.
W przypadku firm prosimy uzupełnić pola "Pełna nazwa firmy", oraz "NIP", oraz podać adres firmy oraz e-mail i telefon kontaktowy.
 

Załóż konto »         
Zapytaj o szczegóły » 

 

 

Czy konto klienta jest darmowe?

 
Tak i zawsze tak będzie. Założenie konta jest łatwe, szybkie, niezobowiązujące i można skasować je w każdej chwili.

 

 

Własne konto w ShipPlace — czy warto?

 
Zdecydowanie warto — konto klienta w ShipPlace to:
- szybkie zamawianie przesyłek,
- pełna historia zamówień,
- łatwiejsze ponawianie zleceń,
- możliwość indywidualnych warunków i płatności, a przede wszystkim — zaufani kontrahenci na lata i na jedno kliknięcie.

 

 

Jak się zalogować na konto?

 
Do zalogowania się potrzebujesz loginu i hasła. Login, czyli adres e-mail, który wybierałeś przy zakładaniu konta. Hasło możemy przypomnieć Ci w każdej chwili.

 

 

Zgubiłem hasło, jak je odzyskać?

 
Wystarczy, że klikniesz  „Przypomnij hasło”, a wyślemy Ci na maila nowe hasło. Potem możesz zmienić je na dowolne własne.

 

 

Jakie dane wpisać do konta klienta?

 
Warto uważać na to, by:
- nie dodawać ul./Al./Pl. itp. do oznaczenia ulicy (czyli piszemy „Słoneczna”, a nie ul. „Słoneczna”)
- podawać adres miejscowości, a nie poczty.

To często spotykanie błędy, które utrudniają prawidłowe dostarczenie paczki. W razie potrzeby możesz w każdej chwili edytować swoje dane konta.

 

    Wysyłanie przesyłki

Jak dobrze oznaczyć przesyłkę?

 
Prawidłowe oznaczenie ładunku pomaga w wykonaniu zlecenia i przyśpiesza obsługę.
Aby wszystko odbyło się, jak należy:
- naklej list przewozowy lub etykietę u góry paczki
- napisz albo naklej oznaczenia góra/dół
- użyj oznaczeń uwaga/szkło/kruche, jeśli jest taka potrzeba
- koniecznie usuń stare oznaczenia z kartonu.
- kurier GLS (przesyłki międzynarodowe) przywozi wydrukowaną etykietę, ale to obowiązkiem nadawcy jest umieszczenie dostarczonej etykiety na przesyłce. Kurier nie jest zobowiązany do przestrzegania instrukcji znajdujących się na opakowaniu.

Nie oznaczaj paczki jako kruchą „na wszelki wypadek”. Taka przesyłka jest oznaczana jako niestandardowa, co zwiększy cenę dostawy.

 

 

Czy przesyłka jest ubezpieczona?

 
Tak, każda przesyłka nadawana za pośrednictwem ShipPlace jest ubezpieczona w standardzie do kwoty 1000 zł.
Wszystkie usługi EXPRESS ASAP oraz EXPRESS TIME są ubezpieczone przez przewoźnika Scandinavian Cargo, oraz ich przewóz jest regulowany przez Konwencje CMR.

 

 

Jak sprawdzić, czy paczka jest przyjęta?

 
Są dwa sposoby — jeśli zamówienie zostało prawidłowo przyjęte, to:
- otrzymasz maila z powiadomieniem,
- zlecenie będzie widoczne na Twoim koncie klienta.

Jeśli w ciągu 30 min nie dotarł do Państwa mail z listem przewozowym lub nie pojawił się w systemie (w przypadku zalogowanych użytkowników), może to oznaczać błąd w zamówieniu albo Państwa bank nie obsługuje szybkich płatności. Prosimy o kontakt biuro@shipplace.pl.

 

 

Jak działa śledzenie przesyłek?

 
W ShipPlace możesz zawsze sprawdzić, gdzie jest Twoja paczka. Wystarczy, że wejdziesz na stronę

Śledź przesyłkę »

do której link znajduje się w stopce na dole strony.

 

 

Jak obliczyć cenę nadania paczki?

 
Wystarczy wejść na stronę "Zamów Kuriera" podać kraj nadawcy oraz odbiorcy, wybrać rodzaj przesyłki i jej parametry. Dostępne oferty pojawią się poniżej formularza.
Jeżeli nie pojawi się żadna oferta cenowa, upewnij się, że podałeś poprawne dane:
- waga jest podana w (kg), a wymiary w (cm),
- wprowadzono prawidłowy kształt przesyłki.

W innym przypadku wyślij do nas wiadomość na adres biuro@shipplace.pl, a my w najkrótszym możliwym czasie powrócimy do Ciebie z ofertą.

 

 

Jak zrezygnować z zamówienia?

 
Możesz anulować nieopłacone zamówienie z panelu klienta albo wysłać maila na biuro@shipplace.pl.
Anulowanie zlecenia, które zostało już opłacone:
- środki z zamówienia dla zalogowanych klientów są zwracane tego samego, natomiast dla niezalogowanych zwracane są na konto w ciągu 7 dni
  roboczych,
-wpłata jest pomniejszana o prowizję 2% (prowizja Tpay.com),
- jeżeli kurier DPD wykonał już podjazd, to po rezygnacji z zamówienia opata zostanie pomniejszona o koszt pustego podjazdu – zgodnie z
  cennikiem.

 

 

Jakie są ograniczenia wagowe i wymiarowe przesyłek?

 

 

 

Jakie są ograniczenia wagowe i wymiarowe przesyłek w usługach EXPRESS ASAP oraz EXPRESS TIME?

 

 

 

Czy są ładunki zabronione?

 
 
Wielu rzeczy nie możesz przewieźć standardowym kurierem. Przygotowując przesyłkę, upewnij się, że nie zawiera:

- wyrobów tytoniowych,
- alkoholu,
- leków  na receptę, narkotyków oraz innych substancji odurzających,
- nieszczelnych pojemników lub substancji wydzielających wszelkiego rodzaju zapachy,
- żywności szybko psującej się,
- materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub radioaktywnych,
- noży (w tym noże kuchenne) oraz inne ostre przedmioty, broni i amunicji,
- substancji płynnych: farby, kleje, zbiorniki, beczki, substancje ADR, środki czystości,
- żywych roślin i zwierząt,
- futer, skór oraz produktów pochodzenia zwierzęcego,
- szczątków ludzkich i zwierzęcych,
- dzieł sztuki, antyków, pieniędzy, kart kredytowych lub płatniczych itp.

Każdy przewoźnik dysponuje własną listą niedozwolonych ładunków, różne jest też prawo w danym kraju.

 

ZADAJ SWOJE PYTANIE

Chcieliśmy tu wyjaśnić wszystko, co tylko może pomóc naszym klientom. Jeśli masz pytanie, którego tu nie ma, prosimy — zgłoś się do nas, a szybko na nie odpowiemy i chętnie dodamy Twoje pytanie do listy.


ZADAJ PYTANIE



    Pakowanie dużych przesyłek

Bezpieczne pakowanie — rady od ShipPlace

 
Dobre zasady, o których zawsze warto pamiętać, to:
- zabezpieczaj paczkę zarówno od środka (folia, zwinięte kartony, papier), jak i z zewnątrz (folia ochronna, taśma),
- tylko nowy karton daje pełną sztywność; ważne i delikatne ładunki pakuj tylko w fabrycznie nowe pudełka; miękki, wyginający się karton to słaba
  ochrona,
- gdy zamkniemy opakowanie, nie mamy wpływu na to, co dzieje się wewnątrz paczki — spakowane elementy nie powinny luźno latać po kartonie.

W razie pytań od razu zgłaszaj się śmiało. Jesteśmy tu po to, by Ci pomóc.

 

 

Pakowanie roweru

 
Rozkręcenie roweru na możliwie nieduże części zapewni bezpieczeństwo i ochroni elementy np. przed otarciami. Mniejsze części możesz schować do małego pudełka, a całą ramę warto owinąć folią w krytycznych miejscach. Obniż siodełko i przekręć kierownicę tak, aby całość zajmowała, jak najmniej miejsca.

 

 

Pakowanie wózka lub fotelika dziecięcego

 
Wózki bywają trudne do pakowania ze względu na nietypowy kształt i złożoną konstrukcję. Dobry sposób to rozłożenie wózka na części, umieszczenie największych w jednym kartonie, a tych małych w drugim, których chowamy w środku. Żadna część nie powinna wystawać ani wybrzuszać kartonu. Całość owiń folią bąbelkową i taśmą.

 

 

Pakowanie felg/opon/kół samochodowych

 
Najważniejsze zasady to:
- towar musi być czysty,
- koła, felgi czy opony muszą być zabezpieczone przed wytoczeniem,
- większe ładunki czy duże koła należy pakować na palecie.

Warto sprawdzić regulamin przewoźnika, które wybraliśmy. Często są tam konkretne instrukcje pakowania.

 

 

Pakowanie części samochodowych

 
Części muszą być czyste i zabezpieczone. Jeśli są duże, przydatna może być paleta. Pamiętaj o folii bąbelkowej i elementach wrażliwych na pęknięcia czy wstrząsy.

UWAGA — DPD, DHL i UPS nie przewożą części samochodowych. Pamiętaj o tym, wybierając przewoźnika przy zamawianiu.

 

 

Pakowanie sprzętu grającego

 
Głośniki czy instrumenty są na ogół łatwe do zapakowania (np. mają własne opakowania czy futerały), ale kluczowa jest wrażliwość ich wewnętrznych elementów na wstrząsy. Dobrze zabezpiecz i ustabilizuj całość ładunku.
W razie wszelkich pytań lub wątpliwości — dzwoń lub pisz.

 

 

Pakowanie nart

 
Zabezpiecz delikatne mechanizmy np. folią bąbelkową i upewnij się, że narty w paczce nie wygną się i złamią. Dokładnie zważ i zmierz paczkę po zapakowaniu nart. Unikniesz ewentualnych dodatkowych opłat u przewoźnika.

 

 

Pakowanie AGD i innych sprzętów domowych

 
Duże, ciężkie i podatne na uszkodzenia ładunki muszą być nadawane i przewożone na palecie. Ważne będzie zabezpieczenie delikatnych elementów oraz stabilizacja całości pasami.

 

 

Jak wysłać paletę

 
ShipPlace wysyła palety na terenie całej Europy. Wysyłanie jest proste: po przygotowaniu palet (maksymalnie 10 sztuk euro palet) wysyłasz zlecenie przez stronę ShipPlace albo kontaktujesz się z nami mailem biznes@shipplace.pl.
Pomożemy we wszystkim!

 

 

Czy można zamówić paletę i materiały do pakowania?

 
Nie. Palety i materiały najlepiej jest zamówić u dostawcy specjalizującym się w takim asortymencie.

 

 

Jak bezpiecznie zapakować paletę?

 
To ważne — odpowiedzialność za właściwe zapakowanie palety spoczywa na nadającym ładunek. Podstawowe zasady to:
- stabilne ułożenie ładunku,
- ładunek niewystający poza paletę,
- zabezpieczenie folią (o ile nie ma wilgotności >22%),
- pasy mocujące i/lub odciągniki (przy cięższych rzeczach).

Palety — wagi i rozmiary
- paleta euro — 120×80xh cm,
- półpaleta — 60×80xh cm,
- paleta przemysłowa — 120×100xh cm,
- wysokość maksymalna (h) — 200 cm.

UWAGA: maksymalna, dopuszczalna waga ładunku zleconego dla ShipPlace to 1200 kg, przy większych obciążeniach prosimy o kontakt biznes@shipplace.pl.

 

    Zamawianie i obsługa

Zamawianie kuriera w ShipPlace

 
To tylko cztery wygodne kroki:
1. Wpisujesz kraj nadawcy i odbiorcy oraz wymiary przesyłki.
2. Wybierasz kuriera z listy przewoźników dostępnych dla takiego zlecenia.
3. Uzupełniasz dane zamówienia.
4. Akceptujesz warunki i wykonujesz płatność.
Gotowe!
 
 

Ile trzeba czekać na kuriera?

 
To zależy od wybranej opcji — możesz zamówić dostawę nawet tego samego dnia i/albo do określonej godziny, Będzie tak, jak się umówimy, konfigurując zlecenie.

Dla usług EXPRESS ASAP oraz EXPRESS TIME załadunek odbywa się do 3 godzin od złożenia zamówienia a dostawa:
- dla usługi EXPRESS ASAP tego samego dnia w najkrótszym możliwym czasie,
- dla usługi EXPRESS TIME dnia następnego o godzinie 06:00 rano.

 

 

O której godzinie przyjeżdża kurier?

 
Kurierzy odbierają przesyłki w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-18:00. W celu uzyskania informacji o terminie odbioru lub dostawy  przesyłki należy zadzwonić na infolinię wybranego przewoźnika i podać numer zamówienia.

Numery telefonów do biur obsługi:
DHL: 426-345-345 
DPD: 225-775-555 
INPOST: 722- 444- 000
UPS: 222-030-321
SC:  +46-762-820-74

Dla usług EXPRESS (dedykowane usługi dla B2B) kierowcy odbierają przesyłki o umówionych godzinach lub najpóźniej do 3 godzin od zlecenia nam usługi.

 

 

Co się stanie, jeśli nie będzie mnie w domu?

 
Najlepiej, jeśli poinformujesz nas o tym wcześniej. Możemy wtedy ustalić inną godzinę odbioru / dostawy. Jeśli nie ma takiej możliwości, dobrze byłoby, gdybyś miał przy sobie telefon. Kurier może spróbować umówić się z Tobą na bieżąco. 
Doręczenie-większość kurierów zapewnia dwie próby. Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, może pozostawić paczkę u sąsiada lub podjąć kolejną próbę doręczenia w kolejnym terminie. Powinien zostawić awizo z informacją, kiedy nastąpi ponowne doręczenie lub gdzie można odebrać paczkę wraz z numerem telefonu, pod którym można się umówić na zmianę terminu doręczenia. Jeśli kurier nie zastanie nikogo przy drugiej próbie doręczenia, przesyłka po kilku dniach jest odsyłana do nadawcy na jego koszt.

W niektórych sytuacjach doręczenie przesyłki jest niemożliwe. Ma to miejsce np. gdy doszło do uszkodzenia przesyłki, uniemożliwiające jej doręczenie do Odbiorcy. Przesyłkę można wtedy odebrać osobiście w oddziale lub magazynie przewoźnika.

 

 

Czy kurier może do mnie zadzwonić?

 
Może, ale nie ma takiego obowiązku. Kurierowi zależy na oddaniu przesyłki, więc na pewno dołoży wszelkich starań, by przesyłka dotarła w terminie.

 

 

Co trzeba wydrukować?

 
Należy wydrukować list przewozowy, który będzie przygotowany do pobrania na koncie ShipPlace lub przesłany w e-mailu. List jest niezbędny, by nasz kurier mógł odebrać Twoją paczkę czy paletę.

 

 

Co to jest list przewozowy?

 
List przewozowy to podstawa wykonania zlecenia: na jego bazie operator może odebrać, przewieźć i przekazać przesyłkę adresatowi. List przewozowy zawiera dane nadawcy, odbiorcy, przewoźnika albo wszelkie inne niezbędne informacje.

 

 

Termin przekazania listu przewozowego

 
Aby skompletować i wysłać list przewozowy, potrzebujemy poprawnie wypełnionego zlecenia od klienta oraz opłaty za przesyłkę. Najczęściej list jest dostępny wkrótce po wypełnieniu tych kroków.

 

 

Brak listu przewozowego

 
List przewozowy wystawiamy po zaksięgowaniu wpłaty klienta. Możliwe więc, że należność nie wpłynęła jeszcze do ShipPlace. Na wszelki wypadek sprawdź folder Spam na poczcie. Jeśli wybrałeś szybką płatność, a listu nie widać na mailu, daj nam znać. Rozwiążemy sprawę jak najszybciej.

 

 

Czy potrzebuję czegoś oprócz listu przewozowego?

 
Jeśli przesyłka będzie wymagać dodatkowych dokumentów, wszystkie je znajdziesz na swoim koncie klienta. Mogą to być np. etykiety na paczki i wzory dokumentów do wypełnienia.

 

 

Czy mogę nadać przesyłkę z domu?

 
Tak, oczywiście. Przygotuj przesyłkę i wykonaj zlecenie. To my zajmiemy się wszystkim, od jej odbioru po dostarczenie na wskazane miejsce.

Nadaj przesyłkę »

 

 

Czy wysyłka jako firma jest tańsza?

 
To możliwe — dla stałych klientów zawsze mamy dobrą ofertę. Aby ustalić indywidualne warunki współpracy, poprosimy o e-maila lub telefon do biura. Na pewno się dogadamy.

 

 

Uszkodzenie przesyłki w transporcie, postępowanie.

 
Przed odbiorem przesyłki upewnij się, że opakowanie nie zostało w widoczny sposób uszkodzone, najlepiej sprawdź przy kurierze czy wewnątrz nic nie zostało uszkodzone. Uszkodzenie należy zgłosić bezpośrednio kurierowi, który sporządzi protokół szkody z Odbiorcą przesyłki. Następnie skontaktuj się bezpośrednio z Przewoźnikiem, bądź z ShipPlace w celu złożenia reklamacji.
Jeżeli kurier odjechał, a po rozpakowaniu przesyłki są widoczne uszkodzenia lub brakuje zawartości, zrób zdjęcia uszkodzeń, a także zdjęcia opakowania zewnętrznego. Niezwłocznie (nie później niż w terminie 7 dni od daty doręczenia przesyłki) skontaktuj się z Przewoźnikiem, bądź z ShipPlace w celu wezwania kuriera do spisania protokołu szkodowego, jest to dokument niezbędny w postępowaniu reklamacyjnym.

UWAGA: Firma ShipPlace nie rozpatruje reklamacji, tylko pomaga przyspieszyć postępowanie reklamacyjne, decyzję w sprawie odszkodowania wydaje bezpośrednio Przewoźnik.

 

 

Jak przebiega proces składania reklamacji po zaistnieniu szkody?

 
- Zgłosić kurierowi uszkodzenia podczas dostawy w celu sporządzenia protokółu szkody lub zadzwonić na infolinie i wezwać kuriera w celu
  spisania protokołu szkody. Jest to warunek wymagany do dalszego procedowania reklamacji,
- zgłosić reklamację przez formularz reklamacyjny na stronie:

Reklamacje »

- czekaj 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.

 

UWAGA: Reklamacja nie zwalnia z obowiązku opłacenia faktur. Jeśli będzie uznana, to zostanie wystawiona korekta i zwrócimy środki.

Numery infolinii:

DHL: 426-345-345 
DPD: 225-775-555
INPOST: 722- 444- 000
UPS: 222-030-321 
SC:  +46-762-820-74

    Cennik i sposób rozliczeń

Czy można rozliczać się fakturą na termin?

 
Stali klienci (tylko firmy) mogą otrzymywać faktury z wydłużonym terminem płatności.
Faktura może być wystawiana np. raz w tygodniu albo inaczej według indywidualnej umowy. Jeśli jesteś zainteresowany stałymi rozliczeniami z odroczonym terminem, napisz na biznes@shipplace.pl.

 

 

Terminy i sposób wysyłania faktur

 
Przelewy bankowe i internetowe — faktura po wpłynięciu środków.
Płatności z terminem — według umowy z klientem. Najczęściej faktura zbiorcza co tydzień, np. w poniedziałki rano.
Przesyłki na koszt odbiorcy — faktura na dane odbiorcy w zleceniu.
Usługi dodatkowe — faktura po skorzystaniu z usługi.

 

 

Na czym polega przesyłka za pobraniem (COD)?

 
Skrót COD oznacza Cash On Delivery. Taka przesyłka może być przekazana adresatowi po uiszczeniu przez niego opłaty wskazanej na liście przewozowym. Zamawiając przesyłkę, za którą płaci adresat, zapisujesz w zleceniu kwotę oraz numer konta, na które chcesz otrzymać opłaconą kwotę. Opcja płatności przy odbiorze jest jedną z usług dodatkowych ShipPlace. Możesz ją wybrać przy konfiguracji swego zamówienia.

 

 

Ile trzeba czekać na pieniądze z pobrania (COD)?

 
- 14 dni za pobraniem — 14 dni roboczych*

 *liczone od następnego dnia roboczego po opłaceniu przesyłki przez odbiorcę. Wypłacane są we wtorki i w czwartki.

 

 

Jakie są ceny wysyłki w ShipPlace?

 
Jak najniższe, ale ciągle zapewniające pełną gwarancję jakości i terminowości. Zapytaj o konkretną cenę pod mailem biuro@shipplace.pl albo przejdź na stronę:

Cennik »   

 

 

Jak mogę rozliczać się w ShipPlace?

 
Wybierz sposób, który będzie dla Ciebie najwygodniejszy:
- faktura VAT — dostępna dla klientów posiadających numer NIP,
- płatność odroczona — dostępna dla klientów z podpisaną umową. Faktura jest wystawiana najczęściej raz w tygodniu,
- przelew online — szybki przelew za pośrednictwem operatora Tpay. Przelewu online można dokonać wprost ze strony ShipPlace,
- płatność kartą online — rozliczenie kartą np. Mastercard albo Visa. Operatorem jest wtedy Tpay albo PayPal. Podczas płatności klient jest
  proszony o podanie danych z kart, by bank mógł ściągnąć odpowiednie środki, co pozwoli nam uruchomić zlecenie,
- przelew bankowy — klasyczny przelew dokonywany w siedzibie banku, z konta internetowego klienta albo np. pocztą. Uwaga:
  • w tytule przelewu należy podać nr faktury od ShipPlace,
  • płatność może trwać dłużej, może być więc niepraktyczna przy pilnych zleceniach (musimy wtedy czekać na przekazanie pieniędzy z banku klienta na konto ShipPlace),

- płatność prepaid z osobistego konta ShipPlace — środki są wpłacone wcześniej z konta bankowego na konto klienta w serwisie ShipPlace.
  Dzięki temu, gdy pojawi się zamówienie, możemy błyskawicznie uruchomić zlecenie. To najpewniejszy sposób na pilne zlecenia.

 

 

Jak liczyć cenę przesyłki?

 
Wszystkie podane w cenniku ceny to kwoty netto (o ile nie zaznaczono inaczej). Nie zawierają podatku VAT ani kosztu zamówionych usług dodatkowych.

Ceny są obliczane według wzoru:
- przesyłki krajowe — koszt netto transportu + opłata paliwowa + usługi dodatkowe + podatek VAT
- przesyłki międzynarodowe — koszt netto transportu + opłata paliwowa + usługi dodatkowe + podatek VAT

Finalna cena może różnić się zależnie od wybranych opcji dodatkowych oraz indywidualnych ustaleń z klientem.

 

  Co to jest opłata paliwowa?
 
Opłata paliwowa jest doliczana do podstawowej ceny netto każdej przesyłki. Wysokość opłaty jest aktualizowana co miesiąc-w związku z wahaniami cen paliwa może być obniżana lub podwyższana.

    Przesyłki zagraniczne

Jak mogę wysłać przesyłkę za granicę?

 
Wystarczy, że podczas zamawiania podasz odpowiedni kraj nadawcy (obsługujemy całą Europę). Zapraszamy!

 

 

Jak wygląda odprawa celna przesyłki?

 
Jeśli wartość przesyłki nie przekracza 22 €, odprawa jest zbiorowa, więc dużo krótsza. Przesyłki droższe niż 22 € są objęte odprawą indywidualną.

Dla odprawy indywidualnej potrzebne są:
- firma — faktura po polsku i angielsku, numery NIP, REGON i KRS, numer EORI, upoważnienie od Agencji Celnej
- osoba prywatna — proforma po polsku i angielsku, kopia dowodu osobistego, upoważnienie od Agencji Celnej, niekiedy dodatkowe
  oświadczenie.
Dla odprawy zbiorowej potrzebna jest proforma po polsku i angielsku, bardzo dokładny opis ładunku (materiały, typ towaru, przeznaczenie) i niekiedy dodatkowe oświadczenie (zależnie od typu ładunku).

 

 

Skąd wziąć numer EORI

 
Numer EORI potrzebny jest przy wysyłce poza UE. Generuje go firma zamawiająca transport. Tu możesz zdobyć, odnowić albo anulować numer EORI:

https://www.podatki.gov.pl/clo/informacje-dla-przedsiebiorcow/eori/

 

 

Czy muszę zapłacić cło?

 
Tylko, jeśli odbierasz przesyłkę. Nadawca nie płaci cła. Aby sprawdzić, czy przesyłka będzie obłożona cłem, skontaktuj się z ShipPlace.

 

 

Nietypowe kraje docelowe

 
Wysyłka do niektórych krajów jest trudniejsza:
- transport do Rosji jest możliwy tylko od firmy do firmy (bez nadawców prywatnych)
- wysyłka na Wyspę Man, Wyspy Kanaryjskie, Ceutę, Wyspy Alandzkie, Wyspy Normandzkie i Melillę są objęte odprawą celną.

 

 

Czy ShipPlace obsługuje przesyłki zagraniczne?

 
Jak najbardziej! ShipPlace działa w całej Europie. Możesz wysyłać paczki bądź palety z Polski do dowolnego miejsca na kontynencie i odwrotnie (z zagranicy do Polski).

 

 

Czy ShipPlace obsługuje przesyłki tylko z Polski lub z zagranicy do Polski?

 
Usługi EXPRESS ASAP oraz EXPRESS TIME obsługują dostawy pomiędzy wszystkimi krajami Unii Europejskiej, a nawet poza nią, tranzyt nie musi odbywać się do Polski, z Polski lub przez terytorium Polski.

 

 

Czy mogę nadać przesyłkę poza Unię Europejską?

 
Tak. Działamy nie tylko na terenie Unii. Nie ma problemu, by wysłać albo nadać przesyłkę spoza UE.

 

 

NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE

Ostatnie pytanie jest skierowane do Ciebie.
Jak możemy Ci pomóc? Jak sprawić, byś był jeszcze bardziej zadowolony ze swego nowego kuriera? To są właśnie rzeczy,które są dla nas najważniejsze. Powiedz tylko, czego od nas oczekujesz — i ruszamy do pracy.


ZAPRASZAMY DO SHIPPLACE

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania (link). Informacje o zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x